31. ledna 2014 v 14:24 Recenze
Autor: Mary Lindseyová
Oficiální název: Shatteres souls
Série: Duše (díl 1.)
Žánr: fantasy, paranormálno, duchové
Počet stran: 301

Obsah
Lenzi slyší hlasy a má vize - vize o náhrobních kamenech, povodních a chlapci s kovově šedýma očima. Zdá se, že ji nikdo nemůže pomoci - dokonce ani její přítel Zak. Pak však potká Aldena, kluka ze snů, jenž jí prozradí, že ona je mluvčí - člověk schopný komunikovat s bloudícími dušemi a pomoct jim - a že on byl po celá staletí jejím ochráncem. Nyní čeká Lenzi těžké rozhodnutí: Zak nebo Alden, život nebo smrt. Jenže čas se krátí. Zlovolná duše chce Lenzi zničit a zabije ji, jestliže se nerozhodne včas...
Ke knize jsem se dostala úplnou náhodou. Jednoduše jsem ji uviděla v knihovně na polici a jelikož jsem četla na jednom blogu pozitivní recenzi na tuto knihu, rozhodla jsem se ji vyzkoušet. Asi první dvě kapitoly jsem se nesmírně nudila a dělala si z každého rozhodnutí hlavní hrdinky ohromnou srandu, než mě to konečně začalo bavit.

V polovině knihy jsem se už bavila celkem obstojně a třetí den večer mi málem ukápla i slza, když mé oblíbené postavě šlo o život. Konec knihy podle mě ale měla spisovatelka trochu víc dotáhnout. Trvalo mi chvilku než jsem význam poslední věty pochopila. Ale podle mě nesmíte knihu soudit, asi jsem jen úplnej retard, proto mi to nějakou chvíli trvalo. :D

Každopádně každému člověku se líbí něco jiného, jestli se vám líbí obálka, neváhejte a vyzkoušejte.

Poslední z bohů

27. ledna 2014 v 16:34 Recenze
Autor: Rick Riordan
Oficiální název: Percy Jackson - The last olympian
Série: Percy Jackson
Žánr: mytologie, dobrodružné
Počet stran: 407

Obsah
Jmenuji se Percy Jackson... blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi na kapotě auta přistane bájný kůň Pegas.
Narozdíl od předchozích dílů tady se děj pěkně rozjede hned po pár stránkách. A tím rozjede myslím, že se opravdu začne něco dít hned na druhé, maximálné třetí stránce. Autor asi nechtěl zahálet a nechat čtenáře čekat. Tohle je sice poslední díl první série, jenže hned na tuhle sérii navazuje druhá s názvem "Bohové Olympu", která se však nevztahuje na řeckou mytologii, nýbrž na římskou. Takže očekávám, že mi bohové s římskými jmény pěkně zamotají hlavu. Už se vidím, jak na googlu hledám, jak se který bůh v římské mytologii nyzývá.

Dva meče

25. ledna 2014 v 14:20 Recenze
Autor: Karolina Limrová
Série: Dvě zrcadla (2. díl)
Počet stran: 309
Žánr: upíři, fantasy, román

Obsah knihy
V ulicích Minneapolis řádí chladnokrevný vrah. Zanechává po sobě oběti, které nesou zjevné stopy mučení. Zatímco policie marně hledá jakoukoli stopu, lovci upírů vědí moc dobře, s kým mají tu čest. Ví to i Daniel Philips, ve dne řidič taxíku, v noci neúnavný lovec samotáš, jehož do Minneapolis zavedla nešťastná láska. A ví to také Selena Torresová. Je silná, neohrožená a její touha po spravedlivé odplatě je úččinější než jakákoli znraň. Selena Torresová však porušuje po staletí dodržované tradice. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je... upír.
Druhý díl celkem napínavé série Dvě zrcadla není o nic méně zábavný, jako ten první. Nejdřív mě zaujalo, jak v každém díle má svůj vlastní životní příběh postava, kterou už dobře poznáte z prvního dílu. Celá kniha má hodně zábavný, ironický nádech. Lovec upírů, který je mužského pohlaví a žena, která je také lovec upírů, jenže je sama upír. Museli byste být opravdu hloupí, kdyby vám nedošlo, že tito dva lidé zmiňovaní už z obsahu s polu nebudou mít nic společného. Omlouvám se všem, kterým to nedošlo. ;)

Se začátkem knihy jsem měla torchu problém, nemohla jsem se totiž vtáhnout do děje a musím přiznat, že prvn díl se mi líbil více, ale to jen kvůli tomu, že spíš osobně preferuju klidnější děj, kde se každou chvíli nikdo nemlátí, kde je děj hlavně o dvou lidech. I tak se však těším na třetí díl, a tuším, že z epilogu druhého dílu vím, kdo tam bude zaujímat hlavní roli.

Dvě zrcadla

22. ledna 2014 v 16:49 Recenze
Autor: Karolina Limrová
Série: Dvě zrcadla
Počet stran: 276
Žánr: Fantasy, román

Obsah knihy
Kdyby si Joshua Merboth nekoupil starobylý dům nedaleko od Longville, zřejmě by Kate Simmonsovou nikdy nepoznal. A nikdy by nepřišel na to, že láska může být silnější než peklo smrti a krve. Joshua poprvé spatří Katinu tvář v prastarém zrcadle, které objeví na půdě chátrajícího sídla. Nemůže slyšet její srdce ani cítit její vůni. Nemůže jí ublížit. Jeho stříbrné oči se mohou jen dívat a v jeho duši se objeví záblesk čehosi, o čem si myslel, že už je navždy ztraceno.

Poprvé jsem při výběru této knihy dost váhala, protože co si budeme povídat, obálka je naprosto děsná. A popravdě to, že knihu napsala česká spisovatelka mi rozhodování moc neusnadnilo. Nic proto českým autorům a autorkám, ale jelikož častěji čtu knihy od zahraničních spisovatelů, českým moc nevěřím. Tedy, alespoň tomu tak bylo do té doby, co jsem si tuhle knihu nepřečetla. Ono ne nadarmo se říká, nesuď knihu podle obalu.

Co bych to byla za čtenářku, kdybych tu knihu nakonec nezkusila? A jak už jsem výše zmiňovala, udělala jsem dobře. Příběh mě doslova na začátku chytil a dovolil mi knihu odložit až na konci. Četlo se to neuvěřitelně krásně a dost rychle. Poprvé jsem si knihu přečetla o letních prázdninách a podruhé nedávno, nejspíš někdy v listopadu. Rozhodně vám ji doporučuji. Hlavně těm, kdo máte rádi tu klasickou "upíří" literaturu, ve které je zahrnuta i romantika.

Hlad jako žádný jiný (recenze)

21. ledna 2014 v 21:07 Recenze
Autor: Kresley Cole
Oficiální název: The hunger like no other
Další název: Vojevůdcova věčná touha
Série: Z říše Lorů (díl 1.)
Žánr: fantasy, erotika,
Počet stran: 484

Obsah
Vlkodlak Lachlain McRieve je už více než sto let týraným vězněm upírů. Jednoho dne vycítí, že se objevila žena, která byla stvořena pouze pro něj. Využije chvilkové nepozornosti trýznitelů, vysvobodí se z okovů a vydá se na cestu do Paříže. Tam sice stopu ztrácí, ale nenechá se odradit a hledá svou vyvolenou ženu dál. S hrůzou zjišťuje, že je jí upírka Emmaline Trójová. Lachlain ovšem netuší, že Ema je napůl upírka a napůl valkýra. Unese ji k sobě domů, do Skotska.
Při společném životě pak poznávají jeden druhého, ale i každý sám sebe. Plachá a bázlivá Ema se proměnuje v silnou ženu, která ví, co chce. Lachlain je původně odhodlaný, že ji prostě přiměje k tomu, aby žila po jeho boku, ale ve hře zdaleka nejsou jen jeho přání. Upíři navíc zjistí, kdo Emmaline je, a chtějí ji získat pro sebe.
K téhle knize snad nemám ani co říct. Celá knížka se sice jmenuje Hlad jako žádný jiný, ale prvních 150 stran obsahuje novelu. Na tu je výše přiřazen i druhý neoficiální název.

Jestli jste si mysleli, jak moc erotiky je v Padesáti odstínech, tak si přečtěte tohle. Nejenže tam z devadesáti procent zaujímá erotický obsah, ale rozhodně to má mnohem ostřejší slovník. Když mě kamarádka přemluvila, ať si to přečtu, říkala mi, že je příběh "zajímavý", ale tohle bych rozhodně nečekala. Jenže i přes "zajímavý" obsah se to četlo neuvěřitelně pomalu. To bych asi téhle knize vytkla. Má dost tenké stránky.

Na konec bych chtěla dodat, že pokud je pravda, že v Americe má tahle série dvanáct dílů, tak ať překladatelka nikam nepospíchá.

Hlad jako žádný jiný

18. ledna 2014 v 16:43 Cz vs. other covers
Ahoj, právě jsem ve druhé polovině knihy "Hlad jako žádný jiný" a tak jsem se rozhodla, že vám ukážu, jak vypadají obálky i jinde, než tady u nás. :)

Mně se asi nejvíc líbí ta poslední, která je u nás v ČR. Která se líbí vám?

Teaser Tuesday (12)

14. ledna 2014 v 20:38 Teaser Tuesday
O čem je Teaser Tuesday?
  • Čapni do ruky knihu co právě čteš.
  • Otevři ji na náhodné stránce.
  • Vyber dvě věty odkudkoli z náhodně vybrané stránky.
Nezahrnuj věty obsahující spoilery abys nepřipravil ostatní o překvapení.
  • Napiš taky název, autora a stručný obsah aby čtenáři věděli, o čem přibližně v knize jde.

HLAD JAKO ŽÁDNÝ JINÝ

Kresley Cole

Obsah
Vlkodlak Lachlain McRieve je už víc než sto let týraným vězněm upírů. Jednoho dne vycítí, že se objevila žena, která byla stvořena pouze pro něj. Využije chvilkové nepozornosti trýznitelů, vysvobodí se z okovů a vydává se na cestu do Paříže. Tam sice stopu ztrácí, ale nenechá se odradit a hledá svou vyvolenou dál. S hrůzou zjišťuje, že je jí upírka Emmaline Trójová. Lachlain ovšem netuší, že Emma je napůl upírka, napůl valkýra. Unese ji k sobě domů do Skotska.
Při společném životě pak poznávají nejen jeden druhého, ale i každý sám sebe. Plachá a bázlivá Emma se proměňuje v silnou ženu, která ví, co chce. Lachlain je původně odhodlaný, že ji prostě přiměje k tomu, aby žila po jeho boku, ale ve hře zdaleka nejsou pouze jeho přání. Upíři navíc zjistí, kdo Emmaline je, a chtějí ji získat pro sebe...

"Wroth cítil, jak se mu stahuje hrdlo."

...

"Tak moc ho nikdy nic nebolelo, žádné tělesné zranění."

Bitva o Labyrint

14. ledna 2014 v 19:54 Recenze
Autor: Rick Riordan
Oficiální název: Percy Jackson - Battle of the Labyrinth
Série: Percy Jackson
Žánr: mytologie, dobrodružné
Počet stran: 383

Obsah
Svět kolem se zdá být čím dál nebezpečnější. Tábor polokrevných už není, co býval. Luke s Kronovou armádou se snaží dostat za jeho hranice. Vydáváme se do prastarého Daidalova labyrintu. Důmyslné podzemní bludiště může člověka zavést kamkoli, zmást, dohnat k šílenství a zahubit.

K celé sérii jsem se dostala přes jednu spolužačku, která tohle sérii naprosto zbožňuje. A jelikož je to jedna ze známějších sérií, chtěla jsem si ji přečíst taky. Nejdřív mě vyděsilo to hrozně veliké písmo. Když si však člověk zvykne, je to celkem legrace, kniha utíká mnohem rychleji.Celou sérii už mám přečtenou a chystám se jít na druhou navazující sérii "Bohové Olympu".

Nejvíc jsem si v téhle sérii oblíbila samozřejmě Percyho, kterýmu smysl pro humor rozhodně nechybí. Dále jsem v knize vždycky čekala, až se tam objeví Olymp a bohové. Z těch mám nejradši Poseidona, připadá mi nejsympatičtější. Ale všechny postavy byly perfektně popsané, takže mi zaručili, že například Luka jsem si neoblíbila vůbec. Možná zezačátku, ale pozdě Luke všechen vztah mezi náma dvěma zabil.

Příběh jsem si moc užívala a nebylo by špatné, kdybych se ocitla v Táboře polokrevných a vyzkoušela si let na pegasovi nebo šermířství. Ale to by mi nesmělo hrozit, že mě někdo zabije. Takže to bych si v tom příběhu moc neškrtla. :D

Hodnocení: 100% ze 100%

Jmenuji se...

9. ledna 2014 v 20:00 Jmenuji se...