RECENZE...............CHYSTÁM SE ČÍST...............NOTY

Chocolate book TAG

26. srpna 2014 v 15:25 |  Ostatní ....
Ahoj všichni, moc se omlouvám, že tu téměř přes celé prázdniny nic nebylo, ale snad to znáte, buď nebyla nálada, nebo v mém případě v srpnu hlavně nebyl čas. Dnes jsem si ho ale zajistila, protože je 26.8. Což znamená, že dnes můj blog slaví 1. rok od založení. Nenapadlo mě sice nic extra, tak snad se spokojíte i s obyčejným tagem. Sice nejsem nominovaná, ale myslím, že to nevadí. Jednoduše nejsem ani tolik známá mezi ostatními bloggery, aby mě někdo z nich nominoval. Ať se líbí. :)
1. Tmavá čokoláda
(kniha, která pojednává o temném tématu)
Těžká otázka už na začátku. Já knihy s temným tématem moc nečtu a teď si na žádnou nevzpomínám. Každopádně mám doma pár knih, na které se chystám. A jednou z nich je kniha
EREBOS
Na jedné londýnské škole si žáci mezi sebou začnou předávat podivné balíčky. Jeden se dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Pokud poslouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co vlastně hra chce? A jak ji může Nick zastavit?

Obsah knihy je tak zajímavý, že mám chuť se do knihy pustit hned. Opravdu až tak mě ta kniha zaujala. Nevím, proč ji ještě nemám přečtenou, ale nejspíš se do ní vážně pustím. :D
Pokud jste knihu četli, jak se Vám líbila?

2. Bílá čokoláda
(oblíbená kniha, která je milá, pozitivní nebo humorná)
K téhle kategorii mě napadly hned dvě série a to Percy Jackson a Bohové Olympu. A protože Percy Jackson - Zloděj blesku je první kniha z první série, zmíním tuto knihu.
Percy Jackson - Zloděj blesku
Dvanáctiletého kluka Percyho Jacksona čeká vyhazov ze školy a další trampoty na sebe nenechávají dlouho čekat. Njaednou kolem něj začínají ožívat bytosti ze starých řeckých bájí. Z učitelky matematiky je najednou krvelačná příšera, z Percyho kamaráda se vyklube satyr a jeho otec je jedním z olympských bohů.
Většina z nich mají na Percyho spadeno, podezírají ho z krádeže blesku - mocné zbraně nejvyššího boha Dia. Percy a jeho přátelé jen 10 dní na to, aby blesk našli a vrátili, uklidnili náladu na Olympu a zabránili osudné válce bohů.
K úspěchu výpravy ale nestačí jenom chytit pravého zloděje...

Spisovatel této série Rick Riordan rozhodně nešetřil s humorem, dobrodružstvím, originalitou. Podle mě této knize, ale i všem ostatním knihám nelze nic vytknout. Prvních pár dílů Percyho Jacksona je sice psáno pro mladší čtenáře, ale myslím, že když si to přečte i čtyřicetiletý čtenář, bude nadmíru spokojen.

3. Mléčná čokoláda
(kniha, která je tak absolutně boží, že jsem ji nedokázala odložit a musela číst dál a dál)
Tady mě také hned napadla celá jedna série, nebo alespoň část série, ale já opět zmíním jen první díl a to je:
Škola noci - Označená
Šestnáctiletá Zoey Redbirdová se hádá s rodiči, právě se rozešla s přítelem a poslední, co jí ještě schází, je začít se měnit v upíra. Jenže právě to se stalo a Zoey musí přestoupit na speciální školu pro upíří mláďata. Jediný, s kým si v ní nepadne do oka, jsou členky elitní školní organizace Dcery temnoty a zvlášť její příšerná předsedkyně Afrodita. Za jejich zdánlivě nevinnými rituály se skrývá něco hodně ošklivého...

Podle obsahu tato série zní jako jedno velké klišé, jenže je to úplná bomba. Sérii jsem začala číst před několika lety a všech osm dílů jsem zhltla na jeden nádech do pár dní. Je trochu škoda, že spisovatelky (matka s dcerou) tuto sérii pořád prodlužují. Osobně jsem totiž zastánce toho, že každá série by měla po rozumném počtu dílů skončit. I tak Vám ji ale hrozně moc doporučuji, za pokus přece nic nedáte. :)

4. Čokoláda s karamelovou náplní
(kniha u jejíhož čtení jsem měla pocit, že jsem celá ulepená, jak sladká byla)
Dlouho jsem si nemohla na žádnou knihu vzpomenout. Sice čtu erotické romány, ale ty nejsou zase nijak sladké. takové knihy už vážně nečtu, ale před několika lety jsem četla jednu knihu, která je psaná pro děti a je opravdu dětská, naivní a sladká.
Bibi, milovnice zvířat
Další příběhy rozpustilé Blaženky, Bibi, která tráví poslední dva týdny prázdnin u babičky a dědy na hájovně mezi samými zvířátky.

Takže vidíte? Kniha je zcela jistě napsaná pro menší čtenáře a jelikož neznám žádnou jinou sladkou knihu, tahle vyhrála.

5. KitKat bez oplatky
(kniha, která mě v poslední době nejvíc překvapila)
A to zrovna vím jistě. V poslední době mě nejvíce překvapila kniha
Ten, kdo stojí v koutě
Kniha vypráví o klukovi jménem Charlie. Charlie je jiný. Je nevýrazný, všímavý a hodně citlivý. A stojí v koutě. Proto si všímá i maličkostí, kterých by si nikdo jiný nevšiml. A když nastupuje na střední školu, začíná neznámému příteli (Vám), psát dopisy o svém životě. V něm figurují i věci jako jsou drogy, sex a vše ostatní, co k životu na střední škole patří. Charlie se snaží vymanit se z role toho, kdo stojí v koutě a chce začít žít. Jak to dopadne si přečtěte...

Tohle je kniha, od které jsem toho moc neočekávala. Nejdřív jsem si od ní přečetla dvě stránky a odložila ji. Až dýl jsem se rozhodla ji přečíst celou a ještě že tak. Tohle je kniha, která Vás chytne a nepustí až do konce. Je podle ní natočen i film Charlieho malá tajemství, kde hrají herci jako např. Logan Lerman, Ema Watson atd. Bohužel film nemůžu nikde najít ke stažení. Kdybyste někde tenhle film objevili, prosím, napiště mi do komentářů. Budu Vám moc vděčná.

6. Snickers
(kniha, ze které jsem šílela)
Tady to vezmu spíše z té negativní stránky, abych tu všechny knihy jen nevychvalovala. :)
Mezi láskou a smrtí
Sedmnáctiletá Pierce se málem utopila v bazénu na zahradě domu svých rodičů a vyvázla jen zázrakem. Událost byla posledním hřebíčkem do rakve rozkládajícího se manželství jejích rodičů a Pierce se s maminkou přestěhovala do ostrovního městečka jejího mládí, kde žije i babička a strýček s pochybnou pověstí. Po počátečních potížích nachází na škole nové přátele a setkává se i s tajuplným, ponurým, lehce agresivním, ale právě proto nesmírně atraktivním Johnem Haydenem, který se objevuje vždy, když to Pierce čeká nejméně, ovšem zaručeně vždy ve chvíli, kdy nejvíc potřebuje jeho pomoc. Dá přednost každodennímu životu, nebo omamující lásce v náručí smrti?

Tuhle knihu jsem četla dvakrát. Vloni o prázdninách a letos o prázdninách, jelikož jsem si děj absolutně vůbec nepamatovala. A stejně jako minulý rok jsem i letos šílela z hlavní hrdinky. Nedokázala jsem se do ní vžít a často jsem nechápala, proč se chová tak, jak se chová. Proto jsem z téhle knihy šílela od začátku do konce.

7. Horká čokoláda se šlehačkou a marshmallows
(kniha, kterou bych si vybrala pro poklidné čtení)
Možná Vám to bude připadat drobátko zvláštní, ale:
Padesát Odstínů (šedi, temnoty, svobody)
Když se dvaadvacetiletá studentka literatury Anastasia vydává na pohovor s mladým podnikatelem Christianem Greyem, netuší, že potká muže, který jí změní život i hodnoty. Christian je pohledný, chytrý a...tajemný. Naivní a nevinná Anastasia si začíná uvědomovat, že přes jeho skrývaná tajemství jím začíná být úplně posedlá. Ale ani Christian není vůči její kráse, šarmu a charakteru imunní a připouští, že on po ní také touží - ovšem za vlastních, specifických podmínek.

Tuhle sérii bych mohla číst pořád a pořád dokola. Když tuto sérii čtu, mám pocit, jako by se kolem mě zastavil čas, proto ji vybírám do kategorie "knihy pro poklidné čtení".

8. Bonboniéra
(série, ve které si každý něco najde)
Vampýrská akademie
Morojská princezna Lissa a její nejlepší kamarádka Rose utekly ve smrtelném strachu z vampýrské akademie, ale po dvou letech byly vypátrány tajemnými strážci a odvlečeny zpět. Znovu se tak ocitají ve vellikém nebezpečí, protože na akademii se mohou pohybovat nebezpeční Strigojové. Ti chtějí Lissu zničit, protože jako jediná dcera urozeného morojského rodu je překážkou jejich plánu na ovládnutí světa vampýrů.
Naštěstí je tady ale dhampýrka Rose, v jejíchž žilách se smísila krev vampýrů a lidí, takže dokáže Strigojům lépe čelit. V tajemném a ponurém světě vampýrské akademie ale nebude snadné odolat všem nástrahám a zradám: Lissa bude muset opatrněji využívat svých nadpřirozených schopností, aby nepadla do strigojské pasti, a Rose se musí vzdát velké lásky, aby mohla kamarádku ochránit a za žádných okolností ji nezklamat. Jediné, nač se totiž mohou obě spolehnout, je jejich vzájemné pouto, jejich přátelství.

Myslím, že v téhle sérii je od každého trochu. Je to sice "upíří fantasy", zároveň je to hodně originální. Sice je hlavní hrdinka tak trochu zvláštní, ale zároveň je hodně inteligentní a chytrá. Je to sice pro mladé čtenáře, ale mohlo by to zaujmout i starší čtenáře. Zkuste to. ;)

Tak a jsme u konce Chocolate Book Tagu. Snad se Vám líbil a snad jste si tu našli nějakou knihu, která Vám padla do oka. :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.